Lees meer over deze opleiding

Allerhande conflicten en spanningen kunnen leiden tot een verminderde motivatie, het verzieken van de werksfeer of kunnen zelfs de productiviteit in een organisatie negatief beïnvloeden. Conflicten worden ervaren als onaangenaam en storend. De kunst ligt erin conflicten aan te wenden als bron van verandering en vernieuwing. Wanneer conflicten op een constructieve manier aangepakt worden kunnen ze leiden tot een efficiëntere communicatie, verhoogde motivatie en een betere prestatie. Kunnen omgaan met conflictsituaties is van groot belang, zowel voor het individu als de organisatie. Dit betekent dat je enerzijds conflicten moet aandurven waar nodig om ze vervolgens op een constructieve manier op te lossen, maar anderzijds ook dat je een escalatie van conflicten kan vermijden door open te staan voor en rekening te houden met andere perspectieven. 

Vragen over deze opleiding?

Wat mag u verwachten in deze opleiding?

  • Wat is een conflict?
  • Verschillende stadia in een conflict
  • Oorzaken en verschillende soorten van conflicten
  • Communicatiestijlen als oorzaak van conflict
  • Wat zijn de kwaliteiten en valkuilen van mijn communicatiestijlen?
  • Mijn persoonlijke stijl van conflicthantering
  • Vaardigheden voor conflicthantering
  • Hoe kan ik mijn communicatiestijl laten 
aansluiten bij de andere in een conflict?
  • Verschillende soorten simulaties 
(met één van onze professionele acteurs)
,

Beleef een opleiding

 

,

Volg
- Open Academy: Verbale agressiebeheersing

DATUM:
05 juli 2018

LOCATIE:
CRIME CONTROL n.v. Tervuursevest 362 bus 3 B - 3000 Leuven

Omgaan met agressie vraagt van de medewerkers dat ze de impact hiervan op zichzelf kunnen herkennen en als het ware vervangen door een meer professionele manier van handelen. Dit maakt dat omgaan met agressie niet louter een technische kwestie is maar eerder een globale vaardigheid die zij kunnen aanleren en bijschaven. Het komt erop neer agressief gedrag vanop een afstand te leren bekijken en er niet door meegezogen te worden, zodat men voorbij kan gaan aan de eigen irritatie en angst om zo op een rationele manier de klant te woord te staan. 

PRIJS: 325,00 euro excl. BTW

Klanten die voor Conflicthantering kozen, hadden ook interesse in: