Lees meer over deze opleiding

Wanneer er iets grondig misgaat heeft de organisatie, overheid en/of klassieke media niet langer een monopolie op de communicatie. De burger, klant, bezoeker… neemt zelf het woord via de sociale media. Niet langer zijn zij tevreden met een passieve rol, maar gaan ze actief op zoek naar antwoorden of organiseren zij zichzelf, en zetten ze bijvoorbeeld hulpacties op via de smartphone. Op dat moment is het voor een onderneming belangrijk om hier op een gepaste manier op in te spelen. Maar deze nieuwe media bieden ook kansen aan bedrijven, bijvoorbeeld als alternatieve communicatiemiddelen in het geval van noodweer of een schietincident. Het is echter wel belangrijk om deze kansen optimaal te benutten en mogelijke valkuilen te vermijden. Hoe bereid je je als organisatie voor? Wat en wie heb je nodig? Hoe richt je je team in? Een goed voorbereide organisatie is immers klaar voor de volgende crisis, heeft de vinger aan de digitale pols en weet wanneer wat te zeggen.

Vragen over deze opleiding?

Wat mag u verwachten in deze opleiding?

  • Welke sociale media zijn geschikt, en waar moet ik aanwezig zijn?
  • Hoe richt ik mijn team in, welke plaats nemen zij in in het bedrijf?
  • Hoe zorg ik ervoor dat mijn sociale media kanalen en website klaar zijn voor een crisis
  • Welke valkuilen zijn er bij het gebruik van de nieuwe media?
  • Hoe zorg ik voor een gedegen voorbereiding en goedwerkend plan?

 

,

,

Klanten die voor Crisiscommunicatie via sociale media kozen, hadden ook interesse in: