Lees meer over deze opleiding
Hotelmedewerkers moeten dagelijks omgaan met een grote diversiteit aan mensen die de ene keer onredelijk veeleisend zijn en dan weer zeer gehaast. Tijdens hun job worden ze dan ook meer dan eens geconfronteerd met intimiderend en agressief gedrag.
Het gemakkelijk toegankelijk karakter van een hotel maakt ook de kans op diefstal relatief groot. Iedereen in de sector weet dat er trouwens gespecialiseerde ‘hotelratten’ actief zijn. Door de toenemende preventieve beveiligingsmaatregelen van grote banken en bedrijven zijn overvallers dan weer genoodzaakt om ‘makkelijkere’ doelwitten te zoeken, zodat zelfs een gewapende overval op een hotel nooit uit te sluiten valt.
Wat mag u verwachten in deze opleiding?
- Security awareness in een hotel: wat en waarom?
- Verdacht gedrag: wat is dit en hoe herkennen we het?
- Analyse van typische hotelrisico’s
- Opleidingsfilm ‘Spotlight on hotel security’: soorten preventieve maatregelen en het nut ervan
- Omgaan met moeilijke tot agressieve klanten
- Overvalpreventie
- Verschillende soorten simulaties (met één van onze professionele acteurs)